Faq werkgevers
Er is heel wat voor backoffice ondersteuning te zeggen. In plaats van werkgever bent u opdrachtgever. U blijft dus verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van uw uitzendkrachten, maar hoeft u niet langer zorgen te maken over taken die verwant zijn aan human resources:
- Werving en selectieprocedure uitzendkrachten;
- Geen bekommeringen over wet en regelgeving;
- Geen ‘lastige’ arbeidsrechtelijke vragen;
- Facturen aan pensioenverzekeringen, Arbodienst en diverse personeelsverzekeringen worden voor u betaald;
- Aangiftes van UWV- premies en Loonbelasting worden tijdig verricht;
- Verzuimbegeleiding wordt professioneel verzorgd;
- Tijdige melding wanneer een arbeidsovereenkomst eindigt en/of verlengd moet worden.
Kortom, met backoffice ondersteuning bespaart u uzelf een hoop moeite en tijd. Daardoor kunt u zich volledig richten op uw core business. Zoals het hoort.
Verandert de CAO voor mijn uitzendkrachten?
Payoffice B.V. is aangesloten bij de NBBU, waarmee uw uitzendkrachten onder deze CAO vallen (2019). Uw uitzendkrachten ontvangen een ruim pakket reserveringen van 22,84% vakantiegeld, vakantiedagen, kort verzuim en wachtdagcompensatie. Verder passen wij de inleners beloning toe uit de eigen CAO, zoals bijvoorbeeld toeslaguren en overige vergoedingen.
Wat moet ik doen als ik nieuwe uitzendkrachten aanneem?
Een nieuwe uitzendkracht melden wij digitaal bij ons aan. Na de inschrijving ontvangt de uitzendkracht een mail met daarin zijn/haar arbeidsovereenkomst welke zij digitaal kunnen ondertekenen. Zodra de arbeidsovereenkomst getekend retour verzonden is door de uitzendkracht, ontvangt hij/zij een persoonlijke inlogcode die hem/haar toegang geeft tot de inlogportaal. Tevens kunt u met uw eigen inloggegevens inloggen op ons inlogportaal, waarbij u nu de mogelijkheid heeft om onder andere uren te boeken.
Wie is aansprakelijk?
De verantwoordelijkheid voor veiligheid op de werkvloer is in handen van het bedrijf waar de uitzendkracht zijn werk uitvoert. Wij zijn wel hoofdelijk aansprakelijk voor alles wat gebeurt met uitzendkracht onder werktijd, op de werkvloer en binnen het bedrijfsterrein. Payoffice B.V. heeft verschillende verzekeringen om deze aansprakelijkheid te dekken. Ook hierover kan Payoffice B.V. uiteraard informeren.
Hoe ontvang ik mijn facturen?
U kunt al uw backoffice facturen raadplegen op ons inlogportaal . Ons inlogportaal is uw online afdeling personeelszaken, waar u een overzicht heeft van de uitzendkrachten, contracten, facturen en loonstroken. Dankzij dit systeem kunt u online de uren invoeren en/of accorderen.
Hoe kan ik de facturen betalen?
Onze facturen betaal je middels een overschrijving, waaraan een overeengekomen betalingstermijn is gekoppeld dit is echter alleen beschikbaar als u in onze kredietverzekering valt.
Is backoffice ondersteuning voor mijn bedrijf of branche wel geschikt?
Backoffice ondersteuning is voor vrijwel elke onderneming/ branche geschikt. Er zijn enkele uitzonderingen zoals de taxi en beveiligingsbranche. Hier zit een limiet aan vast voor het aantal ingehuurde krachten.
Wilt u meer weten, neem dan contact met ons op.
Moet ik mijn medewerkers doorbetalen wanneer ze ziek zijn?
NEE . U betaalt aan Payoffice B.V. alleen de daadwerkelijke gemaakte uren. Het ziekterisico en de loondoorbetalingsverplichting ligt bij Payoffice B.V.. Wij melden de zieke uitzendkracht aan bij het UWV.
Daarom Payoffice B.V.
- Wij helpen U met de backoffice
- Deskundig personeel
- Uw focus blijft gericht op het ondernemen
- Uw salarisadministratie keurig geregeld
- Wij zijn een betrouwbare, vakkundige partner in backoffice ondersteuning
- Altijd scherpe tarieven
- NEN 4400-1 certificering
- G-rekening
- Kredietverzekering
- VCU certificering