Backoffice Uitbesteden
☎ 040 - 30 38 500
Wanneer je backoffice laten doen?
U hebt een succesvol bedrijf, en u begint echt ergens te komen. Misschien heeft u er nog niet zo bij stilgestaan, maar uw backoffice neemt steeds meer tijd in beslag om alles draaiende te houden.
Uw ‘backoffice’ bestaat uit alle taken die geen direct contact met klanten of leveranciers vereisen, maar die toch van vitaal belang zijn voor het succes van uw bedrijf. In dit artikel laat ik u enkele voorbeelden zien van back-office taken, en geef ik u een lijst van bedrijven die al deze dingen voor u doen. Dit betekent dat u zich kunt concentreren op wat echt belangrijk is: uw bedrijf laten groeien!
Of wat dacht je hiervan? Uw bedrijf doet het goed, maar uw backoffice groeit uit zijn voegen
U besteedt te veel tijd aan taken waarvoor geen direct contact met klanten of leveranciers nodig is. Misschien bent u zelfs gefrustreerd over sommige aspecten van de dagelijkse werking van uw bedrijf. Wat nu te doen? Het uitbesteden van deze taken kan een manier zijn om deze zaken op zich nemen, zodat jij je kunt concentreren op wat echt belangrijk is: je bedrijf laten groeien.
Waarom besteden bedrijven hun backoffice uit ?
De backoffice van een bedrijf bestaat uit alle administratieve taken die niet rechtstreeks verband houden met de dienst of het product. Daartoe behoren onder meer IT, boekhouding, human resources, logistiek en management in het algemeen.
Bedrijven in bijna elke bedrijfstak hebben veel processen geïmplementeerd om tijd en geld te besparen als het gaat om papierwerk. Dit is dit geldt vooral voor de backoffice, waar werknemers op papier gebaseerde taken verrichten, zoals gegevensinvoer. Om dit werk efficiënter te kunnen doen, kunnen bedrijven hun backoffice uitbesteden.
Maar waarom is het beter om uw verwerking in de backoffice uit te besteden? Wat zijn de voordelen van het uitbesteden van uw backoffice ?
Uitbesteding van uw backoffice biedt vele voordelen die zeer gunstig kunnen zijn voor uw onderneming:
1. Kostenvermindering: backoffice outsourcing vermindert de kosten van bedrijfsmaterialen en human resources.
2. Lagere kosten door het zoeken naar werk: als u een nieuwe werknemer aanwerft, moet u de kosten dragen die gepaard gaan met het zoeken en aanwerven, zoals aanwervingskosten of verhuiskosten (bv. tijdelijke huisvesting, nutsvoorzieningen). Als u uw back-office uitbesteedt, worden deze kosten niet gemaakt
3. Besparing van opleidingskosten : nieuwe werknemers moeten worden opgeleid zodat zij hun taken correct en productief kunnen uitvoeren. Door uw back-office uit te besteden, betaalt u niet voor deze opleiding omdat de werknemers van het nieuwe bedrijf al zullen weten hoe ze de taken moeten uitvoeren.
4. Snelle toegang tot nieuwe bedrijfsgebieden: u kunt gemakkelijk een nieuw bedrijfsgebied beginnen zonder te investeren in de nodige uitrusting en zonder werknemers in dienst te nemen . Het enige wat nodig is, is een internetverbinding, waardoor het voor bijna iedereen mogelijk is om een back-office outsourcing service te beginnen.
5. Toegang tot personeel met specifieke beroepsvaardigheden: Wanneer u uw eigen werknemers, moet u op zoek gaan naar mensen die al een specifieke professionele achtergrond hebben. Als uw bedrijf werknemers met een bepaalde opleiding of academische achtergrond nodig heeft, kan het moeilijk zijn om die te vinden. Als u uw back-office echter uitbesteedt, kunt u werken met mensen van over de hele wereld en kunt u die mensen kiezen die de nodige vaardigheden voor uw bedrijf hebben.6. Beter beheer van bestaande werknemers: als u uw backoffice uitbesteedt, kunt u zich concentreren op het beheer van de prestaties van uw eigen werknemers en op de ontwikkeling van hun vaardigheden. Bovendien komt er tijd vrij voor interne bedrijfsprocessen die intern moeten worden beheerd.
7. Toegang tot creatieve ideeën: outsourcing biedt toegang tot nieuwe creatieve oplossingen voor problemen, die het bedrijfsmodel van uw bedrijf in de toekomst kunnen beïnvloeden.
Outsourcing kan ook de inkomsten verhogen doordat uw werknemers zich kunnen concentreren op waardevol werk dat directe waarde toevoegt aan uw klanten. Als u bijvoorbeeld back-office taken zoals gegevensinvoer of klantenrelatiebeheer (CRM) uitbesteedt, komt er tijd vrij voor verkoopvertegenwoordigers die zich kan richten op klantenwerving.
Vraag een offerte aan
Er kan geheel vrijblijvend een offerte aan worden gevraagd, zodat u weet waar u aan toe bent. Neem contact op voor een offerte op maat. Op kantooruren zijn wij bereikbaar op tel.
040 – 30 38 500.
Backoffice en Payrolling
Payoffice.nl kan zoveel mogelijk verlichting geven aan jouw onderneming. We gaan dan graag nog een stap verder om je optimaal van dienst te kunnen zijn.
Naast dat wij de backoffice overnemen kunnen we er ook voor zorgen dat al het personeel de juiste hoeveelheid en op tijd de lonen ontvangen. Wij betalen je werknemers. Lees op onze payroll pagina meer over payrolling.