Wat u wilt weten over vakantiegeld en -dagen
Elke medewerker heeft naast recht op salaris en tevens recht op vakantiegeld en vakantiedagen. Dat geldt ook als u via uw backoffice specialist betaald wordt of uw medewerkers laat uitbetalen via uw backoffice specialist. Over elk gewerkt uur wordt vakantiegeld en vakantiedagen opgebouwd. Maar wat zijn de regels hieromtrent? Wanneer mag u dit vakantiegeld laten uitbetalen? En wanneer mogen de vakantiedagen opgenomen worden? Lees in dit blog meer informatie over op vakantie gaan als u met backoffice ondersteuning werkt.
Informatie over vakantiegeld
Iedereen die werkt heeft recht op vakantiegeld. Dit is 8% van uw bruto jaarsalaris. Dit bedrag verdient u naast uw maandelijkse loon. Werkgevers zetten dit bedrag normaliter op een aparte rekening opzij. Het geld wordt daardoor als het ware gereserveerd voor als het vakantiegeld uitbetaald wordt. Volgens de wet zijn werkgevers verplicht het vakantiegeld in één keer (in mei of juni) uit te keren. Functioneert u als zelfstandige MKB-ondernemer? Dan is de kans groot dat u geen aparte rekening heeft waarop het vakantiegeld wordt gereserveerd. Dit biedt u wellicht meer vrijheid, maar tegelijkertijd ook veel onduidelijkheid en stress. Betaalt u in één keer het vakantiegeld uit? Dan ontstaan vanwege een (boekhoudkundige) piek in de personeelskosten vaak ernstige liquiditeitsproblemen. Met een hoop bureaucratische rompslomp als gevolg. Dit is gelukkig op te lossen door te werken met backoffice ondersteuning!
Voordelen van op vakantie gaan met backoffice ondersteuning
Kiest u ervoor te werken met backoffice ondersteuning? Dan heeft u geen last van deze problemen. Bij Payoffice B.V. geniet u namelijk ook van de vastgestelde 8% vakantiegeld van uw jaarlijkse brutoloon. Wij zorgen ervoor dat dit bedrag maandelijks voor u opzij gezet wordt en u het zonder problemen ontvangt. Ook wat betreft de vakantiedagen geniet u met onze backoffice van vele voordelen. Zo kunnen uw medewerkers die betaald worden via onze backoffice, gewoon betaald verlof opnemen. Maar omdat wij naast het vakantiegeld voor uw werknemers ook werkgeverslasten voor de op te nemen vakantiedagen reserveren, ontvangt u geen factuur van ons als uw werknemers op vakantie gaan met de feestdagen. Wij betalen deze namelijk uit met die eerder aangemaakte reservering! Zie het als een Sinterklaas-, Kerst- of Oud & Nieuw-cadeautje van ons!
Meer informatie
Wenst u meer informatie over wat te doen als uw werknemers op vakantie willen deze feestdagen? Wij vertellen u graag meer over vakantiegeld, vakantiedagen en onze oplossingen daarin. Maak een afspraak met uw persoonlijk adviseur van Payoffice B.V.. U bereikt ons via 040 – 30 38 500 als u meer wilt weten over op vakantie gaan met backoffice ondersteuning.