Een eigen uitzendbureau beginnen

Zelf een uitzendbureau starten?

Welkom in de meest afwisselde markt die we kennen in Nederland: de uitzendbranche! Deze woelige tak van sport blijft constant veranderen, is trendgevoelig en lekker dynamisch.  Dat maakt het zo’n geweldige branche om in te ondernemen. Als je een uitzendbureau wilt starten, moet je natuurlijk uitgaan van je eigen kracht. Maar je moet ook heel goed kijken naar de activiteiten die je nog níet volledig beheerst. Denk bijvoorbeeld aan cruciale werkzaamheden als administratie, financiële en juridische zaken, CAO’s. Van veel vaktermen heb je misschien nog niet eens gehoord.

Waarom uw backoffice uitbesteden?

Het correct uitvoeren van administratieve zaken, voldoen aan juridische en financiële verplichtingen én up-to-date blijven van wet- en regelgeving, kost veel tijd en energie. Door deze ‘backoffice’ activiteiten aan Payoffice over te dragen, kun je je weer richten op je eigen core business: het samenbrengen van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt. Payoffice voert de volgende werkzaamheden effectief en efficiënt voor je uit : – Urenbriefjes verwerken; – Facturering van opdrachtgevers; – Inleners beloning toepassen; – Afdrachten pensioenpremies STIPP en BPF; – Werkgeverslasten afdragen aan de fiscus; – Wet en cao-wijzigingen bijhouden en verwerken; – Werkgeverschap risico’s zoals (Ziekte, verzuim en re-integratie); – Contracten en documentenbeheer; – Aanzegging contracten; – Betaling vakantiegeld, vakantie uren, kort verzuim, feestdagen enz; – Uitvoeren van loonbeslagen; – Verwerking looncomponenten en salarisbetalingen; – Professionele helpdesk; – Gratis gebruik van de beste Backoffice software; – Wekelijkse uitbetaling marge.

Certificeringen/documenten

Voor uitzendbureaus (of u nu uw eigen backoffice verzorgt of niet) is het verstandig om de volgende certificeringen te hebben: – Nen 4400-1 – VCU – KIWA De volgende documenten zijn ook verplicht of zeer wenselijk: – Verklaring goedbetaald gedrag fiscus – G-rekening overeenkomst – VIL-VCU-certificering intercedent – SEU Diploma intercedent

Wat moet ik zelf nog doen?

Stap 1

Wanneer je een uitzendbureau start, is het verstandig om een ‘niche’ te kiezen. Belangrijk want wat op het oog een kleine markt is, is vaak een grote markt als je er in specialiseert.

Stap 2

Kies een pakkende naam die je specialisatie duidelijk maakt. Zo creëer je een eigen identiteit. Ga aan de slag met een fraai logo, een bijpassende huisstijl  en check uiteraard vooraf of de domeinnaam nog vrij is. Last but not least: schrijf je in bij de Kamer van Koophandel!

Stap 3

Kies een backoffice partij waar je een goed gevoel bij hebt. Zoek een bedrijf waarmee je een sàmenwerking aangaat en niet een te zakelijke klantrelatie mee  begint. Het beste is om een betrouwbare backoffice partij in de hand te nemen en je niet te laten verleiden tot een franchise constructie. Die brengt vaak hoge fee’s met zich mee en het is vaak erg lastig om uit die houdgreep te komen. Een goede backoffice partij steunt je vanaf dag één in goede en in minder goede tijden. Vraag vooraf altijd naar de voorwaarden voor wanneer de zaken níet goed lopen. Die voorwaarden zijn namelijk belangrijker dan wanneer je onderneming succesvol is.

Terugbelverzoek

Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact op.