Tijdig bijscholen voor de banen van de toekomst

4 juni 2020

Door een vergaande digitalisering zullen veel banen er in de (nabije) toekomst anders uit gaan zien. Veel bedrijven proberen nu al deze ‘veranderende banen’ in kaart te brengen. Er komen dus veel (nieuwe) banen bij, maar er zullen ook veel (uitvoerende) functies verdwijnen. Het is goed om te weten wat er gaat veranderen en wat er gaat verdwijnen. Uiteraard heeft dit alles invloed op de werknemers. Weet je wat je kunt verwachten, dan kun je tijdig je maatregelen nemen.

Voordelen flexwerkers in een backoffice ondersteuning

Bij een backoffice uitzendbureau als Payoffice B.V. zijn we niet anders gewend. Veel van de flexwerkers die via Payoffice aan de slag zijn kenmerken zich door hun veelzijdigheid. Zij hebben vaak in korte tijd veel verschillende functies en/of werkgevers gehad. Daardoor hebben zij zich veel competenties eigen kunnen maken en skills kunnen ontwikkelen. Zij worden dan vaak ook ingezet op de veranderende banen. Banen die deels als gedigitaliseerd zijn en die nu een andere rol vragen, die de flexkracht uitstekend in kan vullen.

Specialisten in de ICT

tijdig bijscholen voor banen in de automatisering backoffice ondersteuning

De digitalisering zal veel uitvoerende taken overnemen. Maar je moet computers wel ‘vertellen’ wat ze moeten doen. Door hun algoritme kunnen ze taken ´uitvoeren´. Maar algoritmen zijn niet altijd betrouwbaar, dus moet men die steekproefsgewijs controleren. Dat vraagt om specialisten. Specialisten waarvan we er nu nog lang niet genoeg hebben. Die moeten we dus opleiden of omscholen om aan de groeiende vraag te kunnen blijven voldoen.

Bedrijfsvriendelijke hacker

Deze hackers worden ingehuurd door het bedrijf waar zij onderzoek voor gaan doen. Het onderzoek bestaat uit het hacken van de eigen website, webshop of het intranet van het bedrijf. Zo kan de hacker de kwetsbare plekken blootleggen en kan het bedrijf deze aanpakken en de gaten zo nodig dichten.

ICT-vertaler

Digitalisering en de hele ICT-structuur van een bedrijf is niet voor iedereen begrijpelijk en toegankelijk. En omdat we meer en meer automatiseren komt digitalisering ook in het hart van de bedrijfsvoering terecht.
Om al deze ICT-stromen te ‘vertalen’ wordt soms een ICT-Translator (vertaler) ingezet. Deze vertaalt alle technologische ontwikkelingen en werkzaamheden in ‘gewone mensen taal’ naar de werknemers binnen een organisatie. Zo blijft de bedrijfsvoering voor iedereen transparant en blijft iedereen aangehaakt. Het maakt het ook gemakkelijker voor iedereen om met alle digitalisering binnen een bedrijf om te gaan.

Stoom medewerkers tijdig klaar voor hun nieuwe rol

Bedrijven en hun werknemers moeten zorgen niet verrast te worden door de voortschrijdende automatisering. Bekijk als werkgever samen met je werknemers waar mogelijkheden liggen binnen het bedrijf om anders met de te vervullen taken om te gaan. Breng dit in kaart en vraag medewerkers zich nu al bij of om te scholen. Zo kan iedereen geleidelijk waar nodig een nieuwe rol aannemen binnen de organisatie.  

Lerende organisatie

In de backoffice ondersteuning van Payoffice hechten wij waarde aan het blijven bij- en omscholen van onze werknemers die voor u aan de slag zijn. Wij hebben daarvoor de kennis in huis. Goed geschoolde en kennisrijke werknemers zijn immers het kapitaal van uw organisatie. Bij ons blijft u en blijven uw medewerkers steeds op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en mogelijkheden.

Wilt u meer weten over het onderbrengen van uw uitzendkrachten en flexwerkers in onze backoffice ondersteuning? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op. Telefonisch 040 – 30 38 500 of per e-mail info@payoffice.nl. Wij informeren u graag over de mogelijkheden.