Met het uitbesteden van de backoffice geef je alle administratieve taken uit handen. De tijd die je voorheen kwijt was aan deze administratieve taken, zoals het opstellen van arbeidscontracten, heb je voortaan over. Deze tijd kun je steken in je passie: het werven van nieuwe flexkrachten en het relatiebeheer van je klanten. In deze krappe arbeidsmarkt heb je focus nodig op de werving, je moet er bovenop zitten. Met het uitbesteden van je backoffice geef je jezelf weer de tijd en ruimte.
Het runnen van een uitzendbureau vraagt om voldoende liquide middelen. Je moet de lonen van flexkrachten betalen nog voordat de facturen van je klanten zijn voldaan. Deze bedragen lopen vaak hard op als je uitzendbureau aan het groeien is. Als je de backoffice uitbesteed dan geef je ook de verloning uit handen. Je hoeft dan zelf niet meer een grote som geld achter de hand te houden. Dit geeft je rust. Tevens kun je nu investeren in je onderneming zonder dat je zorgen hebt over de verloning van je flexkrachten
Door de backoffice uit te besteden hoef je zelf geen administratief personeel aan te nemen.
Dit geeft je uitzendonderneming flexibiliteit. Mocht je plots flink groeien dan heb je de zekerheid dat je backofficebureau de administratie goed blijft verzorgen en jij hoeft zelf niemand extra aan te nemen. Je backoffice proces blijft wel geruisloos doorgaan.
Je draagt de administratie en risico’s over maar haalt HR kennis en ervaring in huis. Je backoffice partner is in het bezit van brede kennis en ervaring van de branche.
Een sparringpartner waar je samen je uitzendbureau mee runt. Twee weten meer dan een. Dit levert je extra kennis op. Een goede partner voorziet je tevens van handige inzichten waar jij op kan sturen, denk daarbij aan de omzet en margeontwikkeling van je uitzendbureau.
De wet- en regelgeving omtrent arbeid is voor uitzendbureaus een grote zorg.
Om flexkrachten correct te verlonen heb je uitstekende kennis nodig van de juiste cao’s. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het juist afdragen van premies. Naast dat het tijdrovend is, is het ook foutgevoelig. Deze fouten kunnen leiden tot fikse boetes. Door het uitbesteden van de backoffice geef je ook deze risico’s uit handen zodat je zorgeloos kunt ondernemen.